Wat doen paarden met mensen en wat doen mensen voor hun paarden? Laten we samen ons verhaal vertellen. Verhalen over liefde, vriendschap, passie, trots, sport, samenzijn, groeien, doorzetten, geduld, plezier, teleurstellingen, verbintenis. De speciale band tussen mens en paard, gevormd zonder woorden. Vertel de wereld wat paarden voor jou betekenen en wat jij voor jouw paarden doet. Deel jouw verhaal met de #ditdoenpaarden

Wat is #ditdoenpaarden?

De #ditdoenpaarden is de start van de eerste gezamenlijke campagne gericht op de maatschappij. Laten we samen ons verhaal vertellen.

Samen sterk voor onze sector

De aanpak voor de campagne #ditdoenpaarden is gelanceerd tijdens Jumping Amsterdam op een door het Hippisch Sectorfonds georganiseerde bijeenkomst. Tijdens deze bijeenkomst onderstreepten dagvoorzitter Frederik de Backer en sprekers Gerda Verburg, Erik Berkhof, Willem Greve en Mieke Theunissen het belang voor de sector om de handen ineen te slaan en in actie te komen.

Van aanpak naar uitvoering

Voor de uitvoering van de campagne #ditdoenpaarden is budget nodig. Logisch.  Naar aanleiding van het concrete plan van aanpak en bijbehorende begroting hebben aanwezigen van de bijeenkomst al een bedrag toegezegd zodat de campagne tot uitvoer kan worden gebracht.

Wat houdt de campagne #ditdoenpaarden in?

De campagne #ditdoenpaarden is opgezet door de werkgroep Publieke Opinie van de Sectorraad Paarden, in samenwerking met marketeers met affiniteit in de hippische sector. Naast een commercial op de landelijke televisie (planning medio 2024) roept het iedere paardenliefhebber op om zijn of haar eigen verhaal uit te dragen. Daarnaast wordt gestreefd naar meer achtergrondartikelen in de dagbladen. De campagne heeft als doel om heel Nederland te laten zien hoe uniek de band tussen paard en mens is. Iedereen wordt uitgedaagd zijn of haar relatie met paarden toe te lichten in een mooi verhaal en dit te delen met #ditdoenpaarden.

Wie doen er al mee?

De bijeenkomst op 26 januari in de ambiance van Jumping Amsterdam was een initiatief van het Hippisch Sectorfonds, in samenwerking met Irene Verheul, Jeroen Hendriks, Walter Makker, Gijs Bartels en Bas Verhoeven. Door netwerken samen te voegen werd een genodigdenlijst van hippisch ondernemers gemaakt die vooraf en tijdens de bijeenkomst werd gevraagd mee te doen in het Hippisch Sectorfonds, met als eerste doel de campagne #ditdoenpaarden mogelijk te maken.

Wat is het Hippische Sectorfonds?

Het Hippisch Sectorfonds zet zich in ten behoeve van publieke opinie door middel van deze campagne, maar werft ook fondsen voor het financieren van onderzoek op het gebied van paardenwelzijn en het ondersteunen van de politieke lobby.

Doe mee!

De campagne #ditdoenpaarden, onderzoek en lobby ondersteunen? Dat kan! Stort dan uw bijdrage in het Hippisch Sectorfonds. Klik op deze link of vul het formulier in en stuur het terug aan fonds@sectorraadpaarden.nl.  

Wilt u meer informatie of kunt u op een andere manier een bijdrage leveren? Neem contact met ons op via fonds@sectorraadpaarden.nl